Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

e-Belediye e-Devlet e-İmar Nöbetçi Eczane
NUSAYBİN BELEDİYESİ
NUSAYBİN BELEDİYESİ
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • Başkan
    • Belediye Meclisi
    • İhaleler
    • Teşkilat Şeması
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • İşyeri Ruhsat
    • Sağlık Hizmetleri
    • Semt Pazarları
  • İLÇEMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Parklarımız
  • BİLGİ BANKASI
    • Nöbetçi Eczane
    • Online Ödemeler
Ara
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • Başkan
    • Belediye Meclisi
    • İhaleler
    • Teşkilat Şeması
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • İşyeri Ruhsat
    • Sağlık Hizmetleri
    • Semt Pazarları
  • İLÇEMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Parklarımız
  • BİLGİ BANKASI
    • Nöbetçi Eczane
    • Online Ödemeler
HİZMETLER
  • Sosyal Hizmetler
    • Evlilik
    • İşyeri Ruhsat
  • Sağlık Hizmetleri
  • Semt Pazarları

Yapı Ruhsatı İçin Gerekli Evraklar

 

Yapı Denetimine Dahil İnşaatlar (200 Metrekare Üzeri)

1) Başkanlığa hitaben Dilekçe ( İnşaat yapmak istediğine dair )

2)Tapu fotokopisi. ( Tapu son bir aya ait değilse, Tapu sicil müdürlüğünden onaylı tapu örneği çıkarılacaktır.) Tapu kendisine ait değilse vekâletname. Tapu hisseliyse Noterden diğer maliklerin muvafakatnamesi alınacak.

3) Aplikasyon krokisi 1 adet ( Kadastro müdürlüğünden veya lisanslı bürolardan alınacaktır.)

4) İmar durum belgesi (Güncel) ( Belediye harita bölümünden alınacaktır.)

5) Nüfus cüzdanı fotokopisi ve Yerleşim belgesi (Yapı sahibinin)

6) Müteahhidi firma ise; Ticaret sicil faaliyet belgesi, Vergi levhası, Yetkili belgesi, Sigorta sicil numarası belgesi, Sözleşeme numarası ve tarihi, Sicile esas adres, Yetki numarası

7) Müteahhid şahıs ise; Kimlik fotokopisi, Ticaret sicil faaliyet belgesi, ikametgâh adresi, Sözleşme numarası ve tarihi, vergi levhası. Sigorta sicil numarası,

8) Şirketler için: Oda Sicil Belgesi, İmza Sirküsü, Ticaret Sicil Gazetesi, Yetki belgesi, Yetki numarası ( Müteahhitler Sözleşmeleri ve taahhütnameleri noter onaylı olacak)

9) Kooperatifler için: İmza Sirküsü, Karar Defteri, Yetki Belgesi

10- Arsa emlak değeri ( belediye emlak servisinde)

11) SGK bildirim formu 

12) Mimari proje 6 takım. Ayrıca tüm projelerin cd si.

13- Statik proje 5 takım

14) Elektrik projesi 5 takım

15) Mekanik proje 5 takım

16) Proje müelliflerinin Taahhütnamesi.

17) Zemin etüdü raporları. (Jeoloji ve jeofizik)

18- Denetim Hizmet bedeli Makbuzu

19) Yapı aplikasyon projesi 2 adet

20) ÇED Raporu ( kapsam dâhilindekiler)

21) Proje uygunluk raporu

22) Marsudan sıhhi tesisat projesi onaylanacak ve Makbuz getirilecek( mimari proje ve sıhhı tesisat projesi 2 şer takım. İmar çapı, aplikasyon krokisi, tapu fotokopisi ve yerleşim yeri belgesi götürülecek)

23) iskele projesi.

24) Yapı sahibi şahıssa; Kimlik Fotokopisi ve yerleşim yeri belgesi.

25) Şantiye şefi evrakları ( Taahhütname, Sözleşme, Yerleşim yeri belgesi, Kimlik fotokopisi, İmza sirküsü, Diploma örneği)

26) Yapı Denetim Evrakları

27) Hafriyat ve kazı için Çevre ve korumdan uygunluk yazısı getirilecek.

28) Proje ile Parsel büyüklüğü veya özelliği gereği diğer proje ve raporlar.

2011 Ocak ayı itibarıyla ülke genelinde yürürlüğe girmiş olan yapı denetim kanununa göre inşaat alanı 200 m2 toplam alanı aşan yapılar yapı denetimine tabidir. Bir Yapı denetim şirketiyle sözleşme imzaladıktan sonra yukarıda bahsedilen evraklarla birlikte belediyemize müracaat edilerek, ruhsat alınabilecektir.

Yapı toplam inşaat alanı 500 m2’yi aştığı durumlarda Yapı denetim şirketinin yanı sıra bir müteahhit firma ile de sözleşme yapmak gerekmektedir. Toplam inşaat alanı 200 m2 ve kat âdeti 2 katı geçmeyen yapılarda yapı denetim şartı aranmaksızın eski usulde ruhsat verilebilmektedir.

Not: Yapılacak inşaatlar yürürlükte bulunan plan ve mevzuat hükümlerine göre yapılacaktır. İnşaat alanı ve Kat artırımı ile ilgili talepler alınmayacaktır.

Yukarıda belirtilmemiş hususlarda ise İmar Kanunu ve Tip İmar Plan Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

 

Yapı Ruhsatı İçin İstenilen Belgeler (200 m2'ye kadar olan inşaatlar)

1) Başkanlığa hitaben Dilekçe ( İnşaat yapmak istediğine dair )

2) Tapu fotokopisi. ( Tapu son bir aya ait değilse, Tapu sicil müdürlüğünden onaylı tapu örneği çıkarılacaktır) Tapu kendisine ait değilse vekâletname.
3) Aplikasyon krokisi ( 1 adet) ( Likap Bürosundan)
4) İmar durum belgesi ( güncel) ( Belediye harita bölümünden alınacaktır.)
5) Arsa Emlak Değeri ( Belediye emlak servisinden)
6) Geçici Muteahhid yetki numarası ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden alınacak)
7) Şantiye şefi evrakları ( Taahhütname, Sözleşme, Yerleşim yeri belgesi, Kimlik fotokopisi, İmza sirküsü, Diploma örneği)
8) Fenni mesul taahhütnamesi ( 1 ‘er adet)
 
        a)(6) Taahhütnamede fenni mesul ile mal sahibi arasında yapılan sözleşmede belirlenen fenni mesuliyet bitiş süresine ilişkin      bilginin yer alması gerekir.
        b)(7) Ayrıca, noter tasdikli imza sirküleri, sosyal güvenlik numarası ve vergi kimlik numarası da idareye verilir.
        c)(8) İdare; aynı zamanda, kanuna ve mevzuata aykırı uygulama nedeniyle süreli olarak faaliyetleri kısıtlanan fenni mesullerin bu durumu hakkında bilgilenmek ve aşağıda belirlenen inşaat alanı sınırlamalarının denetimini sağlamak üzere, ilgili fenni mesulce düzenlenen, sicil durum taahhütnamesini ve fenni mesuliyet üstlenilen işin adı ile fenni mesulün üzerinde bulunan fenni mesuliyete ilişkin inşaat alanını (m2) belirtir belgeyi ister.
 
1) Proje müellifi taahhütnamesi ( 1’ er adet)
2) Yapı aplikasyon projesi ( 2 adet)
3) Kimlik Fotokopisi ve yerleşim yeri belgesi.( 1 adet)
4) 3 takım Mimari Proje
5) 3 takım Statik Proje
6) 3 Takım Mekanik Proje
7) 3 Takım Elektrik Proje
8) İskele projesi
9) İşyeri Teslim Tutanağı ( tarih yeri boş olacak)
10) SGK Bildirim formu
 
Resmi Kurumlar ile ilgili Ruhsat başvurularında
1) Dilekçe veya Yazı ile başvuru
2)Tapu Fotokopisi (Güncel) ( 1 adet)
3) Aplikasyon krokisi ( 1 adet) ( Likap Bürosundan)
4) İmar Durumu ( 1 adet)
5) Arsa Emlak Değeri ( Belediye emlak servisinden)
6) Fenni mesul Listesi. ( Kurum yazısı) ( 1 adet)
7) Tip Projeler 1 takım ( Kurum tarafından onaylı olacak) Projelere ait cd olacak
8) Yapı aplikasyon projesi ) ( 2 adet)
9) Müteahhit belgeleri: Müteahhid Yetki Numarası, Sözleşme, Oda kaydı, Vergi kaydı,Yetki belgesi Tc si ve imza sürküsü,
10) Şantiye şefi evrakları ( Taahhütname, Sözleşme, Yerleşim yeri belgesi, Kimlik fotokopisi, İmza sirküsü, Diploma örneği)
11) Tahsis Belgesi.

12) SGK Bildirim formu

13) Kurum Yetkilisinin, Kimlik Fotokopisi ve Kurum adresi

14) Proje Müelliflerin Taahhütnamesi ( Eksiksiz doldurulması gerekmektedir.)

15) İşyeri teslim tutanağı
16) Kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak veya yaptırılacak yapılara; imar planlarında o maksada tahsis edilmiş olmak, plan ve mevzuata aykırı olmamak üzere mimari, statik, tesisat fenni mesuliyeti ve her türlü sorumlulukların bu kamu kurum ve kuruluşlarınca üstlenilmesi ve mülkiyetin belgelenmesi kaydıyla avan projeye göre yapı ruhsatı, ilgili kamu kurumlarının geçici kabulünü müteakip yapı kullanma izin belgesi talep üzerine ilgili idaresince düzenlenir.
 
Danışman firma olması halinde;
     17) Danışman firmanın fenni mesul mimar ve mühendisleri uzmanlık alanlarına göre yapının;
tesisatı ve malzemeleri ile birlikte 3194 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuatına, imar planına, ruhsat ve eki etüt ve projelere, standartlara ve teknik şartnamelere uygun olarak inşa edilmesini kamu kurum ve kuruluşu adına denetlemekle görevli ve sorumlu olup, bu sorumluluğu kabul ettiğine dair noter onaylı bir taahhütnameyi ruhsat vermeye yetkili idare ile ihaleyi yapan kurum veya kuruluşa sunar.
 
Tadilat Ruhsatı

1) Başkanlığa hitaben Dilekçe ( Tadilat)

2)Tadilat raporu

3) Tapu fotokopisi. ( Tapu son bir aya ait değilse, Tapu sicil müdürlüğünden onaylı tapu örneği çıkarılacaktır) Tapu kendisine ait değilse vekâletname.
4) Ruhsat fotokopisi
5) İnşaat seviyesi Tutanağı
6) Aplikasyon krokisi fotokopisi
7) İmar durum belgesi Fotokopisi
8) Arsa Emlak Değeri ( Belediye emlak servisinden)
9) Kimlik Fotokopisi ve yerleşim yeri belgesi.( 1 adet)
10) 3 takım Mimari Proje
11) 3 takım Statik Proje
12) 2 Takım Mekanik Proje
13) 2 Takım Elektrik Proje

 

Yapı Ruhsatlarında Alınan Harç ve Ücretler

1) Bina İnşaat Harcı

2) Plan Proje Tasdik Harcı
3) Kazı harcı
4) Yol harcı
5) Otopark Ücreti

ANASAYFA

KURUMSAL

  • Başkan
  • Belediye Meclisi
  • İhaleler
  • Teşkilat Şeması
  • Haberler
  • Duyurular
  • Galeriler
    • Foto Galeri
    • Video Galeri

HİZMETLER

  • Sosyal Hizmetler
    • Evlilik
    • İşyeri Ruhsat
  • Sağlık Hizmetleri
  • Semt Pazarları

İLÇEMİZ

  • Tarihçe
  • Coğrafi
  • Parklarımız

BİLGİ BANKASI

  • Nöbetçi Eczane
  • Online Ödemeler


Adres: Mor Yakup Mahallesi Cumhuriyet Meydanı / 47300 Nusaybin/MARDİN
E-Posta: info@nusaybin.bel.tr
Telefon: 0482 415 12 95
Fax: 0485 415 12 95

Sosyal Medya :

Tüm Hakları Saklıdır © 2021-Nusaybin Belediyesi

  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • Başkan
    • Belediye Meclisi
    • İhaleler
    • Teşkilat Şeması
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • İşyeri Ruhsat
    • Sağlık Hizmetleri
    • Semt Pazarları
  • İLÇEMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Parklarımız
  • BİLGİ BANKASI
    • Nöbetçi Eczane
    • Online Ödemeler

Adres: Mor Yakup Mahallesi Cumhuriyet Meydanı / 47300 Nusaybin/MARDİN E-Posta: info@nusaybin.bel.tr Telefon: 0482 415 12 95 Fax: 0485 415 12 95

Sosyal Medya :

Tüm Hakları Saklıdır © 2021-Nusaybin Belediyesi

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız